Kuidas läheb, Ida-Virumaa?

Ida-Virumaa jääb  paljudele veel avastamata piirkonnaks. Seetõttu käisid reisi-, rekreatsiooni- ja turismikorralduse esimese kursuse õpilased justnimelt selle turismisihtkohaga tutvumas. Nagu eriala ette näeb, olid seekord giidideks õpilased.

Väljasõit oli juba kell 7, kuid vaatamata sellele olid õpilased vägagi ärkvel, sest giiditöö hakkas pihta kohe Tartus ning jätkus kuni tagasisõiduni. Esimeseks peatuspaigaks oli Avinurme puiduait, mis jättis kõigile väga hea mulje. Puiduaidas saime ka ise natukene meisterdamist proovida.

ida4

Edasi viis meie tee ikka ida poole. Järgmiseks peatuseks oli Kohtla-Nõmme kaevanduspark. Sinna jõudes võis juba bussis tunda elevust.  Läbisime kaevuri kiirkursuse, kus tutvustati meid maa-aluse töö ning masinatega. Ekskursiooni lõpus saime sõita ka kaevurite rongiga, mis oli imepisikene ning nelja inimest vagunisse mahutada oli üsna keeruline.

ida7

Peale lühikest lõunapausi võtsime suuna Põhja-Eesti pankrannikule. Samal ajal jätkasid meie innukad giidid meile Ida-Virumaa tutvustamist. Läbi sai sõidetud Kohtla-Järvelt, Sillamäelt, Toilast ning külastatud ka Valaste juga.

ida6

Kui kõik olid oma giiditöö proovi ära teinud, ootas meid Narva-Jõesuus professionaalne giid, kes tutvustas Narva-Jõesuud ja Narva linna. Giid Jevgeni oli väga huvitav ja jäi meelde oma hästi tugeva häälega. Ma usun, et igaüks sai Narva kohta midagi uut teada.  Koos giidiga külastasime  Narva Aleksandri kirikut ja raekoda, kus nägime paberitest tehtud Vana-Narva maketti, mis kõigil silmad suureks ajas.

ida8

Seejärel tutvusime Hermanni linnusega.

ida9

Tagasisõit möödus kiirelt ja lõbusalt.  Bussi tagumises osas istujad said tõdeda, et ka eespool oli kuulda juttu ja naeru.  Kuigi päev oli väsitav, oli tegemist kindlasti väga huvitava ja informatiivse reisiga ja loodame, et tulevikus saame teisigi piirkondi avastama minna!