Turismiosakonna tegemised Soomes 15.01.2018-19.01.2018

Turismiosakonna õpilaste uue aasta õppereis viis meid Soome, mille eestvedajateks olid õpetajad Sille ja Külli. Reis Soome algas 15. jaanuaril ja kestis viis põnevat ja meeldejäävat päeva.

Esimene päev

Laevareis Soome algas pealelõunasel ajal Tallinnast, mis viis meid põhjanaabrite juurde Helsingisse. Ööbisime hotellis nimega Katajanokka. Tegu oli kunagise vanglaga, mis ehitati aastal 1837 ja suleti 2002. Nüüd on kambritest saanud hotellitoad, koridorid on avatud läbi mitme korruselise nähtavusega, aknad on kõrgel lae all, hotelli ümbritsevad müürid. See on koht, mis on säilitatud originaalilähedase väljanägemise, kuid muudetud selle kasutusala. Nad on uhked oma hotelli tausta üle ja rõhutavad seda ka igapäevaselt- seintel on pilte vangla tegevusajast, töötajate vormipluusiks musta-valge triibuline pluus ja aksessuaarideks käerauakujulised kõrvarõngad-prossid, sööginõud metallist. Hotelli tutvustav ringkäik osutus põnevaks, kuid samas kõhedust tekitavaks. Tegu on majutusasutusega, mida võime soovitada julgelt teistele, sest see on koht, mis tekitab oma ehedusega emotsiooni igas inimeses.

Õhtul oli meil vaba aeg, mida kasutasime jalutamisele ja linnaga tutvumisele.

Hotell Katajanokka peasissekäik.
Hotelli koridor. Tegutseva vangla ajal olid käsipuude vahel ka võrgud, et vältida erinevate esemete alla viskamist ja kellegi vigastamist.
Hotelli tutvustav giidituur.

Teine päev

Stadin Ammattiopisto ehk Stadi Ametikool.

Kuna oleme turismiosakonna õpilased, sai Kristjan ülesandeks, viia meid metroojaamast kooli, olla grupijuht. Millega ta sai väga hästi hakkama, sest kohale me ju jõudsime. Ühesõnaga, asume asja kallale, tegu on Helsinkis asuva Stadi Ametikooliga, kus õpetatakse 50 erinevat ametit ja seal on 16 000 õpilast. Tegime tutvust soome turismiõpilastega. Soome turismiõpetaja rääkis meile oma koolist ning meie õpilased tutvustasid Tartu Kutsehariduskeskust. Meie aktiivtegevuste instruktorid viisid läbi tutvumismänge. Tegevus toimus enamasti soome keeles. Peale koolide tutvustusi jaotati meid loosi tahtel rühmadesse. Soome õpilased tutvustasid meile kooli – tegu on suure ja ilusa kooliga. Õpilastel on võimalik kasutada oma asjade jaoks lukustatavat kappi, koolimaja uksed avanevad kiibiga, milleks igal õpilasel on oma kiip. Suured õppeköögid võimsa köögitehnikaga, klassides sülearvutid õppetöös kasutamiseks, tasuta lõunasöök ja nädalas korra – päev taimetoitlastele, kohvipaus kooliperele, kiusamisvaba ala ja palju muud. Peale lõunapausi jätkus töö rühmades, kus tuli ette valmistada linnaekskursioon järgmiseks päevaks. Igal grupil olid kindlad teemad, millist linnatuuri ette valmistada. Näiteks sauna-, arhitektuuri, toidu- ja disainituur. Tegusa koolipäeva järgselt oli õhtul vaba aeg, mida kõik said sisustada omale meelepärasel viisil.

Tartu KHK õpilased tutvustamas Eestit ja oma kooli.
Õpilased mänguhoos.

Kolmas päev

Kohtusime Soome õpilastega rongijaamas. Jagunesime uuesti gruppidesse ja valisime omale meelepärased linnatuuri teemad ja asusime linnaga tutvuma. Soome õpilased tutvustasid meile antud objekte- ehk tegid ka aktiivset giiditööd. Paljudele oli see esimene kord giidituuri läbi viia. Iga objekti juures, mis vihjetest välja tuli, pidime tegema grupipilt. Hommikupoolik linnapeal osutus, meie Soomes viibimise aja, kõige külmemaks päevaks ehk tegu oli karastava kolmapäevase hommikupoolikuga. Lõunasöögi ajaks läksime tagasi kooli, pärast mida tegime kokkuvõtted toimunust, täitsime tagasiside lehti, tegime ühiselt soome keelse blogipostituse koolipäevade kohta, jagasime omavahel kontakte ja oligi aeg hüvasti jätta.

Grupipilt Ateneumin taidemuseo juures, teisisõnu Ateneumi kunstimuuseum.
Eestlased ja soomlased rõõmsalt grupipilti tegemas.

Eestlaste õhtu, jätkus ühise õhtusöögiga Karjala restoranis, kus saime maitsta erinevaid soome rahvusroogasid. Restorani omanik rääkis meile restorani tekkeloost ja kohaga seotud ajaloost. Ja muidugi ei puudunud laualt põhjapõdraliha. Õhtu kujunes väga meeleolukaks ja põnevaks, saime kõik omavahel veel rohkem tuttavateks.

Turismiosakonna õpilased ühisel õhtusöögil Karjala restoranis.

Neljas päev

Neljanda päeva hommikul seadsime sammud Turismimessile. Seekord olid meie teejuhtudeks Jaanika ja Teisi. Mess oli tõesti suur, kohal oli väga palju erinevate riikide esindajaid. Pakkumisi ja tutvumisinfot oli igale maitsele – päikesepuhkus, aktiivne puhkus, suusapuhkus, perepuhkus, spaa-puhkus ja nii edasi. Palju oli avastamist- samuti jagati kotte, pliiatseid, komme, juua, saiakesi, mütse, tehti loosimisi. Õnne sai proovida loosiratastel. Edevamad said teha pilte erinevates “riikides” ja “kohtades”, selleks olid üles seatud toredad fotostendid.

Finnair fotostend.
Marokko esindajate nurgake.
Stiili näide Loppi valla turismivõimaluste nurgakesest.

Messimelule järgnes rongisõit Heurekasse, mis asub Vantaa linnas. Kes on AHHAA teaduskeskuses käinud, temale oli seal palju tuttavat. Kuid kuna avastamine meeldib igas vanuses inimesele, leidsid kõik sealt omale midagi uut ja huvitavat – arvan, et enim huvi pakkus oma näoga münt ja robot-tehnika areng soodustab seda, et robotid on need, mis väga palju huvi pakuvad. Päev Heurekas lõppes filmi vaatamisega, mis rääkis Pandadest.

Vana hea tuttav laud oma toolidega, ka Heurekas.

Viies päev

Jõudiski kätte reisi viimane päev. Kõigil oli võimalus teha viimased ostud, külastada meelispaikasid, võimalus oli naasta turismimessile, puhata, või lihtsalt linnapeal jalutada. Oli aeg minna laeva peale, kus jagasime viimased muljed ja läbi see saigi.

Turismiosakonna õppereis Soome oli meeldejääv, meeleolukas, lõbus, huvitav ja selle käigus said kõik midagi uut teada ja toreda kogemuse.

SUURED TÄNUD, ÕPETAJA SILLE LILLESTIK JA KÜLLI TOOTS, SELLE REISI EEST!