Külalisõpilased Ida-Virumaalt

Alates 12. märtsist on turismikorraldajate esimene kursus võõrustanud Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuse turismikorralduse õppureid. Ida-Virust pärit õpilaste eesmärk on praktiseerida eesti keelt ning saada osavamaks kõnelejaks. Nad on aktiivselt osa võtnud meie tundidest, mis on üles ehitatud nii, et toimuks aktiivne suhtlemine ning keele õppimine. Kooliväliselt on koos aega veedetud mitmel õhtupoolikul. Homme ehk 16ndal märtsil on neil siin viimane koolipäev ning õppurid suunduvad seejärel oma tavapärasesse koolirütmi Narvas. 21. märtsil aga ristuvad me teed taas, sest turismiosakond sõidab neile külla Narva, kus ootab meid ees ühine Narva linnatuur, mille viivad läbi just nemad.

20180315_151148

12.03. käisid turismikorraldajad, rekreatsioonikorraldajad ja Narva õpilased Aparaaditehast uudistamas. Ringkäiku viis läbi tore noorhärra Erki Pruul, kes viis meid kurssi tehase ajaloo, hoonete ja tulevikuvisioonidega.

Kohalejõudmisega kooli tekkis külalistel natukene raskusi ja ebameeldivusi, toodi välja see, et neile ei mindud vastu. Tekkinud oli kommuniaktsiooniprobleem ning selle peale ei oldud mõeldud, kuid Narva külalised said ilusti kohale ja kõik laabus. Aparaaditehase giidi puhul toodi välja, et ta rääkis liiga vaikselt ja kiiresti, tekst jäi kohati arusaamatuks. Kuid õpilastele meeldis Paberi- ja trükimuuseumi kiire tutvustus, sest giid oli toreda ja kaasahaarava jutuga, meisterdas nii mööda minnes kiirelt valmis paberitüki ja tutvustas trükkimistehnikat. Peale külaskäiku juhatasime külalised Polpo restorani õhtusöögile, mis oli maitsev ja meeldiv. Samuti oli neil probleemid õpilaskodusse saamisega, kuid ka see lahenes peale õhtusööki, kui külalised jõudsid tagasi Põllu õppekorpusesse.

13.03. võtsid turismikorraldajad ja külalised osa loodusturismikonverentsist “Loodusturismi võimalused ja väljakutsed Eestis”. Tutvustati loodusturismi, selle erinevaid valukohti ja toimunud arenguid ning tulevikusuundi. Saime aimu erinevatest teemadest selles valdkonnas.

Hommikul matkasime külalistega koos ühest kohast teise ning jõudsime konverentsile ilusti varakult kohale. Konverents ise oli turismikorraldajatele huvitav ja informatiivne, kuid külalised kurtsid igavuse üle. Põhjenduseks toodi, et oli liiga palju infot ja rasked spetsiifilised mõisted, kuid öeldi, et oli siiski hea keelepraktika. Õhtusöök toimus neil jällegi Polpo restoranis.

14.03. külastasime asjaosalistega ka AHHAA keskust, kus võttis meid vastu turismikorralduse eriala vilistlane. Kiire ülevaade teaduskeskusest saadud, lubati meil majaga veidi tutvuda ning seejärel viis meid tee suurde kuplisse, kus toimus tähistaeva vaatlus Planetaariumis.

See oli esimene päev, kus külalised said osa Tartu õpilaste koolipäevast. Tegelesime peamiselt suhtlemisega ja üksteisega tutvumisega. Õpilased said praktiseerida oma keeleoskusi ning jõudsime järeldusele, et nende eesti keel on päris heal tasemel. Nautisime koolis lõunat ning suundusime linna, kus ootas meid teaduskeskus AHHAA. Keskusesse kohale jõudes tutvustati meile kiirelt maja ning anti vaba aega. Kella 15st ootas meid aga Planetaarium, kus nautisime tähistaevast ning planeetide tutvustusi. Peale vaatlusi kosmoses oli meil vaba aega kuni kella 19ni ning saime majaga süvenenumalt tutvuda. Narva õpilased külastasid ka teaduskeskuse suurt tõmbenumbrit – teadusteatrit. See oli meeldiv kogemus, sest teatris räägiti nii eesti kui ka vene keeles. Üldine tekst oli siiski eesti keeles, kuid mõned raskemad terminid tõlgiti vene keelde. See tegi mõistmise ja ka keelest arusaamise mõnevõrra lihtsamaks. Aega sai veedetud nii veega mängides, loomi vaadeldes, talisporti harrastades ning teadust tehes. Külalistele väga meeldis teaduskeskuse külastus, sest oli informatiivne, lõbus ja põnev.

15.03. seadsime oma sammud aga vähe mängulisemasse keskkonda – mänguasjamuuseumisse. Jällegi tervitas meid giidina oma kooli vilistlane, kellel juhtumisi oli tänasel päeval ka sünnipäev.

20180315_151543

Päev algas tavapärase koolipäevaga, kus esimeses tunnis näitasime õpilastele kutsevõistluse tarvis meisterdatud videoid oma kodukohtadest. Seejärel suundusime soome keele tundi, kus asusime koos külalistega avastama Helsingit. Pidime gruppidena kokku panema tuuri Helsingi linnas ning kõigil tulid omapärased ja huvitavad jalutuskäigud Soome pealinnas. Järgmises tunnis oli aeg teha vahekokkuvõte senisest nädalast. Turismikorraldajad küsisid külaliste muljeid ning Narva õppurid praktiseerisid eesti keelt kirjutades oma juhendajale omalt poolt kokkuvõtted individuaalselt. Oli aeg bussile tõtata ning mänguasjamuuseumit avastama suunduda. Väike jalutuskäik läbi Tartu, äratundmisrõõmud Narva õpilastelt (eelnevalt olid nad käinud Tartu tuuril koos meiega sügisel) ning olimegi kohale jõudnud Tartu mänguasjamuuseumisse. Giidi saatel tutvusime muuseumi eksponaatidega ning peale ringkäiku suundusime Teatri koju, et võtta osa programmist “Keha ja meel”. See osutus äärmiselt lõbusaks ning vabastavaks kogemuseks, kõik said end peale pikka nädalat vabaks lasta ning rõõmu tunda koosviibimisest. Saime tunda end kui ühtne suur tore kamp turismihuvilistest noori.

20180315_154708

20180315_154113

Külalised on külastatud kohtade ja organiseerimisega olnud rahul, kõigile meeldib ja on näha, et õpilased muutuvad üha julgemaks eesti keele kasutamisel. Kõik on rõõmsad, et saavad praktiseerida eesti keelt, sest Narvas neil seda võimalust ei ole. Ununenud sõnad tulevad meelde ning helilised häälikud saavad taas kõlada! 20180315_131358

On olnud väga tore nädal ning loodame toredat taaskohtumist 21. märtsil Narvas!