Tallinna avastamas

Kolmapäeval 28. veebruaril toimus Tartu KHK turismiosakonna väljasõit Tallinnasse. Meiega olid kaasas kauged külalised Inglismaalt ja lähinaabrid Leedust. Reisi eesmärk oli tutvustada külalistele Tallinnat, kuid eelkõige õppida ka ise tartlastena tundma meie suurt ja uhket pealinna. Eelnevalt oli turismiosakonna esmakursuslased välja valinud sihtkohad, mida külastada – Tallinna Teletorn, Tallinna vanalinna tuur, mida vürtsitasid põnevad legendid keskajast ning Lennusadam.

Kell 8 alustasime oma sõitu mitte tavapärasest Vanemuise alumisest parklast, vaid hoopis Pauluse peatusest, sest meie külalised ööbisid hostelis Hektor. Tegemist oli äärmiselt külma ja tuulise ilmaga ning olime eelnevalt rõhutanud oma külalistele, et riietuda tuleb väga soojalt. Šokk oli suur, kui inglased siiski natukene liiga õhukeselt tuurile ilmusid, kuid saime hakkama.

Tallinna Teletorni külastus oli esimene. Meid võeti seal toredalt vastu ning giid tervitas meid humoorika algusega andes ühele julgele noorhärrale välismaalt võimaluse teha uudise reportaaži kaamera ees eesti keeles. Näha oli, et noormees oli ehmunud, kuid giidi jutu järgi tuli muidu inglise keelt kõneleval noorel eesti keel suurepäraselt välja. Peale seda tutvustati meile Teletorni ajalugu ning räägiti erinevaid lugusid, mis on tornis läbi ajaloo juhtunud. Hiljem sõitsime liftiga 21. korrusele, kus oli 170 meetri kõrgusel teletorni tipp. Tipus on avatud põnev näitus, kus saad teada, millega eestlased end ajalukku on kirjutanud. Samas saalis võid proovida, kas julged 170 meetri kõrguselt vabalaskumist teha (tegelikult oli põrandas läbipaistvad aknad, mille peal sai seista ja kus nägid maapinda enda all). Kui 360-kraadine vaade nauditud, oli meil võimalus külastada põhjamaa kõige kõrgemal olevat Teletorni restorani. Seal asus ka kurikuulus platvorm, kus on võimalus kõndida äärepeal. Seda loomulikult koos juhendaja ja vastava turvavarustusega.

29314501_1793341850718249_5691365084958294016_n

Kui pilvedest jälle madalamale tulime, suundusime bussiga Tallinna vanalinnatuurile. Meid jaotati kaheks – inglise ja eesti keelseks rühmaks. Tuuri alguspunkt oli Viru väravate juurest ning esimestel minutitel sai selgeks, et meile oli tulnud jutustama kõige toredam giid, kes siiani meid võõrustanud oli. Tema jutt oli kaasahaarav ning elav, ta pani end kuulama ning mitte omi mõtteid mõlgutama. Kuna õues oli külm ja tuuline, siis siinkohal peame tänama südamest meie mõlema grupi giide – nad jälgisid gruppide heaolu ning viisid nii tihti kui võimalik meid siseruumidesse nina soojendama. Peale kahte informatiivset ja põnevat tundi suundusime lõunasööki otsima. Iga üks läks oma teed – kes restorani, kes kohvikusse.

unnamed (2)

unnamed

Kui kõhud olid punni söödud, kinnitasime bussis turvavööd ning seiklesime Lennusadamasse. Seal võtsid meid samuti vastu kaks erinevat keelt rääkivat giidi. Matkasime eesti keelse grupiga ülemisele korrusele ning alustasime tuuriga. Räägiti erinevatest paatidest, poidest, purjekatest ja lennukitest. Põnevaim osa ootas meid ees – me saime olla justkui osa allveelaeva meeskonnast. Giid saatis meid suurele allveelaevale, mis kannab nime Lembit. Veesõiduk oli väljast vaadates äärmiselt suur, kuid sisemus oli tibatilluke. Oli huvitav aimu saada, kuidas asi päriselt allveelaevas käib! Tuuri lõppedes oli aega ka iseseisvalt uudistada, uurida fakte ajaloost ning proovida selga madruseriideid, vaadata 3D prillidega Lennusadama ehitust ning proovida kätt puldilaeva sõidutamises.

29258441_1793341997384901_3964518387761020928_nTagasisidest saime teada, et meie külalised olid rahul turismikorralduse esmakursuslaste korraldatud reisiga Tallinna ning käidud kohtadega. See tähendab meile ainult üht – reis oli edukas ning annab palju jõudu meile uute reiside korraldamiseks!