Elu on seiklus- ehk turismiosakond Soomes 09.04-13.04

Õppeaasta lõppemise puhul toimus turismiosakonna õpilaste reis Soome. Meie reis algas 9. ja lõppes 13. märtsil. Saime tutvuda tervelt viis päeva Soome eluga ja Soome kooli Omniaga.

Esmaspäev

Meie esimene päev algas hästi. Alustasime reisi Tartust, meie õnneks olid kõik, kes vaja,  ilusti bussile jõudnud ja sõit Tallinna poole võis alata.  Tallinnas valisime sadamasse jõudmiseks takso. Minu, Esme ja Merlini  taksojuht oli üli tore, mina isiklikult ei ole varem nii jutuka taksojuhiga sõitma sattunud. Kui me omavahel rääkisime, et kõht on päris tühi siis ta kohe soovitas meile sadama kõrval olevat marketit. Oli tore ja jutukas.

Kell pool kolm jõudsime Helsingi sadamasse. Praktika eesmärgil oli nädala jooksul kõigile jagatud ülesanded. Esmaspäevased grupijuhid olid Marta ja Angela. Meie ülesanne oli viia grupp Helsingi turismiinfo punkti ja sealt hotelli.

Turismiinfo punktis saime kuulda rohkem Helsingi vaatamisväärsuste kohta ja saime võtta tutvustavaid flaiereid. See oli meie esimene kord, kui saime panna end proovile soome keele kuulamisel ja aru saamisel. Natuke oli tõlke abi vaja kuid enamus jutust saime aru.

Me ööbisime Forenom Aparthotellis, mis asub Espoos Leppävaaras. Hotellis oli väike ühiskasutatav köök ja pesuruum. Toas oli olemas veekeetja, nõud ja mikrolaineahi. See tegi elu hotellis eriti mugavaks ja mis seal salata, ka söögi pealt oli võimalus kokku hoida ning väljas söömise asemel oli võimalus ise kokata.

Esimesel päeval tundus hotell rongijaamast ja seal lähedal asuvast kaubanduskeskusest Sellost kohutavalt kaugel, sinna jõudmine oli väsitav, sest tee läks üles mäkke umbes kilomeeter. Hiljem kohal olles leidsime õnneks natuke parema ja lühema tee. Rongijaam jäi tegelikult vaid 7 minuti jalutuskäigukaugusele hotellist.

Kaubanduskeskus Sello ja rongijaam

Teisipäev

Tutvume Omnia kooliga.  Omnia on Espoos asuv ametikool. Omnia koolis õpitakse üle 50 erineva ameti. Õppida saab nii põhikooli järgselt kui ka keskkooli lõpetanud. Koolil  on mitu suurt õppehoonet.

Omnia kool

Meie grupijuhid Armo ja Karl-Henri tõid meid kell 9 kooli ja seal võttis meid vastu eestlasest õpetaja, kes on juba 25 aastat elanud Soomes. Ta tutvustas meile Soomet ja Omnia kooli. Saime teada näiteks, et soomlaste jaoks on täpsus väga tähtis ning silma vaatamine tähendab, et seda inimest saab usaldada.

Eestlasest õpetaja tutvustab Soomet

Peale kooli läksime giidituurile Suomenlinna. Meie giidideks olid Samuli ja Anna, kes on Omnia kooli õpilased.  Suomenlinna on Helsingi lähedal asuv saarestik, mis koosneb kaheksast saarest. Nendest viis on omavahel ühendatud. Kogupindala on saarel 80ha. Seal elab kokku umbes 900 inimest ja aastaringi töötab 350 inimest. Suomenlinnal on tähtis koht Soome ajaloos. Siiani on säilinud sõjaajal rajatud kaitseehitised ning käigud. Peale  Soome kodusõda oli see saar vangla, kus hoiti kommuniste. Saar oli kaunis ning vaatamisväärsusi jagus, kuid kahjuks jäi meil seal aega väheks ning pidime lahkuma suure jooksuga, et jõuda praamile. Praamiga maismaale jõudes lahkusid meie juurest Samuli ja Anna ning tänasime neid toreda tuuri eest. Meie aga jätkasime oma teekonda Restoran Konstan Möljä-sse. Saime seal maitsta karjala pirukat ja põhjapõdraliha.

helsinki-and-suomenlinna-sightseeing-tour-in-helsinki-452483
Suomenlinn

Kolmapäev

Teed juhatasid meile Kirke ja Hannabel. Päeva alustasime umbes kell pool 8. Omnia koolis oli meil palutud olla kohal enne 9 kuid meie pettumuseks jõudsid õpilased ja õpetaja ise alles 9.10. Kui õpilased jõudsid, oli meie suureks imestuseks üks tüdruk, kes rääkis eesti keelt. Lähemalt tutvudes saime teada, et ta on soome kolinud juba 10 aastat tagasi ja perel tagasi eestisse kolimisplaani ei ole.  Oli tore näha eestlast Soomes. Tutvustasime sellel päeval ka oma kooli ning Esme ja Merlin viisid läbi tutvumismängud.

Peale kooli läksime bussiga Nuuksio rahvusparki. Seal ootas meid juba giid. Soome keelega harjumiseks palusime algselt rääkida giidil soome keeles kuid väga palju juttu läks kaduma ja edasi toimus suhtlemine inglise keeles. Saime näha näiteks kotkamuna, millest sai legendi järgi terve maailm alguse. Ilm oli ilus ning saime ka teha väikese jalutuskäigu metsas.

Neljapäev

Neljapäevane päev algas väga vara. Meie eelviimase seiklusterohke päeva teejuhtideks olid Agnes ja Liisi.  Juba kell 7 pidime sööma minema ja kell 8 koolis. Saime ka ise koolitöös „käed külge“ lüüa. Jagasime end gruppideks ning tegime esitluse hotellitoa kohta. Hotellitoad olid suunatud erinevate huvidega või vanuses inimestele- näiteks vanemate inimese tuba, loomadega külastaja tuba või hoopis sportlasele. Selle tegevuse käigus saime ka natuke rohkem teistega suhelda. Peale seda tutvustati meile rohkem Soome hotellimaailma ning meile tehti selle kohta ka kahoot. Kahooti võitis meie tubli Agnes.

Sellel päeval külastasime ka kuulsat hotelli Katajanokka. See on olnud vangla, mis ehitati 1837. aastal ning sulgeti aastal 2002. Sellest on tehtud nüüd hotell, nad on uhked hotelliajaloo pärast ja rõhutavad seda. Hotell on küll kaasajastatud, kuid on säilitatud ka originaal vanglakamber. Ülejäänud kambritest on saanud nüüdseks hotellitoad ning koridorid on avatud läbi mitme korruse. Huvitavad detailid nagu näiteks pildid vanglategevusajast, annavad hea ettekujutuse ajast, mil selles majas tegutses veel vangla.

Reede

Aeg on möödunud kiiresti ning reede ongi meie viimane päev Soomes. Reisiprogramm näitab meile, et on vaba aeg- kuid võiks külastada mingit muuseumit või vaatamisväärsust. See, millist muuseumit külastada, on täiesti vaba valik ja muuseumivalik Helsingis ja selle lähedal on suur.

Täname oma õpetajaid Sille Lillestikku ja Külli Tootsi selle meeldejääva reisi eest.