Avastamata kohad

Turismiõpilased võtsid taas ette reisi veel avastamata sihtkohtadesse Lõuna-Eestis. 21.11. kogunesid õpilased, et sõita bussiga Rõugesse, Võrumaal asuvasse Metsavenna tallu, Valga Militaarteemaparki ning Sangaste lossi. Seekord olid kaaslasteks peale turismikorraldajate ning aktiivtegevuste instruktorite ka selle aasta sees alustanud reisikonsultandid.

Toredat päeva alustati varahommikuse virgutusmatkaga Rõuge vaatlustorni ning vesioinaste juurde. Jalutasime mööda Eesti kõige sügavamast Rõuge Suurjärvest ning vaatlesime vesioinaid. Vesioinad on pumbad, mis töötavad hüdraulilise löögi jõul ehk pritsivad vett lahedasti välja. Rõuge vaatetorn läbis hiljaaegu uuenduskuuri ning nüüd on selle nimi Pesapuu.

davdav

Saime külastada Eesti-Läti piiril asuvat Metsavenna Talu, kus kogesime võimalust metsavennaretke käigus otsida metsavenda originaalpeidikust, viibida kõhedas punkris, kuulata tõestisündinud lugusid, laulda koos peremehega metsavenna laule ja süüa metsavenna pidurooga. Jutustused, mida peremees Meelis meile rääkis, olid väga südamlikud ning mõtlemapanevad. See tekitas tugevaid emotsiooni ka meis, kuigi pole sellel ajal sündinud ning ei oska ettegi kujutada, mis õudused tegelikult aset leidsid. Jutud viisid meid justkui tagasi minevikku ning viibisime ise nendes tegevuspaikades.

20181121_11213720181121_114138

Edasi sõitsime Valga linna, kus külastasime põnevat Valga Militaarteemaparki. Vastu võttis meid giid, kes teadis väga täpselt rääkida erinevatest relvadest, ametitest sõdades ning lahingvarustusest. Ta viis meid tagasi lahinguväljale ning rääkis elavalt, kuidas ja mida sõdurid sõjas kogesid. Peale väikest siseekskursiooni oli meil aega tutvuda ka väliseksponaatidega. Seal oli suur ja võimas helikopter, mitmeid tanke ning kuulipildujaid.

Valga MilitaamuuseumValga Militaamuuseum relvad

Peale poekülastust Valkas, suundusime edasi muinasjutulisse Sangaste lossi. Loss kuulus F. G. M. von Berg’le, kes on tuntud ka kui Rukkikrahv. Lossi sai ta päranduseks oma onult, kes ta noorest peast lapsendas. Peale onu surma sai Berg suure päranduse ning ta otsustas ehitada endale Sangaste lossi. Lossi esimesel korrusel on gooti stiilis fuajee, uhked peosaalid ja inglise stiilis jahisaal. Teisel korrusel on osaliselt säilinud mööbliga endine raamatukogu ja Rukkituba – kunagine piljardisaal, kus nüüd on seintel väljapanek Sangaste rukkist. Kahjuks jõudsime lossi juurde pimedas ning välist ilu väga vaadelda ei saanud, kuid see on põhjus uuesti tagasi minemiseks.

sangaste lossis

Täname kõiki korraldajaid ning järgmiste reisideni!