Õppereis Peipsi ääre aladele ja Palamusele

Kus käisime? Mida tegime?

10.aprillil toimus õppereis Tartu Kutsehariduskeskuse turismi eriala õpilastele Peipsi ääre aladele ja Palamusele. Külastasime Mesi tare kodumajutust, Kolkja vanausuliste muuseumi, Alatskivi lossi ja looduskeskust, lõunatasime Kivi kõrtsis ja lõpetasime õppekäigu Palamusel. See õppereis oli meie jaoks teistsugune, nimelt panime selle õppereisi ise kokku ja viisime läbi ka.

Päev algas üpris vara, buss alustas oma teekonda Alasi peatusest kell 8:00, 8:15 korjasime teised õpilased peale Vanemuise alumisest parklast ja viimane peatus oli Peetri kirik. Teel esimesse sihtkohta kuulasime RB18 õpilasi, kes olid giidiks. Nad rääkisid tee peale jäävatest objektidest ja tutvustasid eelseisvat külastust mõne lausega. Lisaks tehti iga räägitud teema kohta ingliskeelne lühikokkuvõte.

Esimene koht, mida külastasime oli Mesi tare kodumaja. Mesi tare omapärane sisustus ja majutusvõimalus köitis nii õpilasi kui ka õpetajaid ning jättis meie mälupilti positiivselt meeldejääva kogemuse. Mesi tare perenaine oli väga aktiivne ja optimistlik, kes tegi Mesi tares kõike – koristamisest turundamiseni välja. Perenaisel oli silmis see säde, mis nii paljudele õpilastele ja õpetajatele meeldis ning innustust andis. Nii mõnigi leidis, et kui inimesele meeldib tema töö, siis on teistelegi näha, et seda tehakse armastusega.

dav
Autor: Maimu Sisask

Järgmisena peatus buss Kolkja vanausuliste muuseumi ees, mis asub tänavkülas Kasepääl. Kolkja vanausuliste muuseumis rääkis giid reisijatele vanausulistest, nende kommetest ja igapäevaelust. Muuseumis ringi käies võisid külastajad näha vanausuliste riideid, nende isiklikke esemeid. Paljudele oli see uus informatsioon, seega oli neile selline kogemus huvitav ja kindlasti meeldejääv.

Kolmas koht, mida külastasime oli Alatskivi loss.

rrem
Autor: Maimu Sisask

Alatskivi lossis saime meeldiva üllatuse osaliseks – lossi giidiks oli meie kooli õpilane. Loss oli suur ja avastada oli palju. Giid oli väga põhjalik ning tundis teemat väga hästi, varustades meid huvitavate faktidega lossi asutajatest ja selle ajaloost. Hiljem saime teada, et ta töötab seal juba kolmandat aastat.

ozedf
Autor: Maimu Sisask

Alatskivi lossis asub ka Eduard Tubina muuseum, mida lossi külastades kindlasti vahele jätta ei saa.

rpt
Autor: Maimu Sisask

Saime kiire ülevaate Eduard Tubina elust ja tema töödest muusika vallas. Kahjuks oli meil aega üsna vähe ja pidime järgmisesse kohta jõudma, kuid sellegipoolest oli Alatskivi loss reisijate arvates kõige huvitavam koht.
Nagu igal pikemal reisil kombeks, nii oli ka meil plaanis lõunasöök. Lõunaks sõitsime Alatskivi lossi juurest Kivi kõrtsi. Igal kaasreisijal oli võimalus valida kahe roa vahel – päevapraad, milleks oli pikkpoiss kartulid ja kaste või komplekslõuna kohalikust kalast (koha kotletid), komplekslõunaga said ka magustoidu (kook ja kohvi). Peaaegu kõik Kivi kõrtsis sööjad jäid oma toiduga rahule ja selle üle on ainult hea meel.

Viiendaks külastasime Alatskivi looduskeskust, mis asus otse Kivi kõrtsi taga. Alatskivi looduskeskusest ei saanud me päris seda, mida ootasime, mis valmistas õpilastele pettumust. Lisaks sellele oli looduskeskuses väga külm seega jutule keskendumine oli küllaltki keeruline.

Viimaseks külastatavaks kohaks oli Palamuse muuseum, kus mõned esimest, mõned teistkordselt seda külastasid. Palamuse muuseum on nüüd uues kuues, Palamuse vana koolimaja kõrval asub nüüd uus tänapäevane muuseum. Uus maja on meeldivalt interaktiivne, võimalus näha “Kevade” kaadritagust elu, mängida viiulit ja tutvuda tegelaste prototüüpidega.

received_2015607208732814-01
Turismi õpilased ja õpetajad. Autor: Aliise Kikas

rrem
Autor: Maimu Sisask

Käisime ka Palamuse kirikus ja vanas koolimajas. Meile jättis see väga meeldiva mulje ja mälestuse, kuhu kindlasti tagasi tulla.

rrem
Autor: Maimu Sisask

Õppereis on peaaegu lõpul, nüüd veel tagasi Tartusse. Tagasiteel tekkis vaba mikrofon, kus iga grupi esindajal oli võimalus rääkida oma kogemustest ning tänada reisikorraldajaid, giide, osalejaid, bussijuhti ja ka oma koha naabreid.

Reisi koostamise võlud ja valud

Ühel ilusal päeval tuli meie giidi õpetaja ja ütles, et me peaksime panema kokku reisi. Meile olid antud mõned juhised ja mõned kindlad kohad, mis peaks kindlasti seal olema – ka kuupäev oli ette antud, 10.aprill ja nii asusime me mõtlema ja vaatama, mida võiks näha, kus ja mida süüa.

Maimu: Reisi kokkupanek toimus enamus ajast tundides. Tuli teha valikuid kohtade vahel ning vaadata reisi kogupikkust. Seejärel vaadata, mida süüa ja paljuks see maksma läheb ning mõelda ka sellele, et see liiga kalliks ei läheks. Koostasin ka tagasiside küsitluse, mis oli väga positiivne – inimesed nautisid reisi. Viimase asjana kirjutasin ka meie õppereisi blogi. Reisi kohta veel nii palju, et minule väga meeldis ja seltskond oli väga hea ning mul pole ammu nii toredat reisi olnud.

Susanna: Koos klassikaaslastega panime kokku terve õppereisi päeva. Google mapsiga vaatasime kaugel sihtkohad üksteisest on, kaua läheb aega sinna sõitmiseks, kui kaua peatume sihtkohtades ning selle järgi panime paika täpse ajakava. Võtsime ühendust ettevõtetega, mida külastasime, saatsin neile kinnitusmeilid ja suhtlesin edasipidiselt. Tegime küsitluse, kes mida süüa tahab ning mina kogusin osavõtjatelt osalustasu ja söögiraha.
Tegime reisi tutvustuslehe ja saatsime selle osalejatele. Mina olin neile kontaktisik, kelle poole pöörduda küsimuste ja muredega. Sain õpilastepoolsete kirjadega päris palju tegeleda. Paljudel olid omad soovid või küsimused, millele tuli vastata. Kui vastata ei osanud, pöördusin abiga õpetaja poole. Enamjaolt olid lihtsad küsimused, kas söögi või raha osas.
Rahaga tegelemine oli natuke keeruline, pidin alati jälgima kes on palju ära maksnud ning selle tabelisse kirja panema. Tükk tegemist oli ka sellega, et jälgida, et reisiraha ei läheks enda rahaga segamini. Selle lahendasin sularaha väljavõtmisega. Siis oli parem ülevaade.
Reisi päeval olime Getriniga reisisaatjateks, kuid Getrin tegi enamuse töö ise ära. Pidime jälgima, et me ikka igale poole õigeaegselt jõuaks. Natuke närveerimist oli seal küll, kuid õnneks meeletult hiljaks me kuskile ei jäänud ja saime kenasti hakkama, kuigi osalejaid oli palju.
Lõppkokkuvõtteks ütleks, et see oli väga hea praktika meile tulevikuks. Saime enamjaolt ise kõike algusest kuni lõpuni teha ja jälgida. Teame, kuidas ühepäevase reisi korraldamine käib ning millised võivad olla murekohad. Mina õppisin sellest väga palju. Jäin väga rahule, kuigi reisi päeval oli närv päris suur sees. Vahepeal oli raske reisi nautida ja päeva lõpuks olin omadega päris läbi. Kuid tore oli siiski ning korraldaksin hea meelega tulevikus veelgi mõne reisi.

Getrin: Koos Susannaga kujundasime reisi jaoks kokkuvõtva tutvustuslehe, kus oli välja toodud ajakava ning pildid külastatavatest kohtadest. Seejuures tegelesime ka kirjade koostamisega, mis saadeti ettevõtetele ja osalejatele enne reisi toimumist.
Väljasõidu päeval olin reisijuhi rollis, pidin korjama allkirjad ja lugema, et õige arv inimesi oleks bussis. Pidin suhtlema ka bussijuhiga, juhul kui oli vaja teha vahepeatuseid. Seejuures andsin reisi ajal teada, mis kellast me kuhugi lähme ja millal bussis tagasi peab olema, et graafikus püsida. Tagasiteel kutsusin osalejaid mikrofoni juurde reisile tagasisidet andma, mis oli väga positiivne, osalejad jäid rahule ja saime korralduse eest kiita.

Õppereisi korraldasid Tartu Kutsehariduskeskuse turismikorralduse õpilased Getrin Laanesoo, Susanna Leies ja Maimu Sisask

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s